Communicatie en pr

Debatcentrum Sphinx – de naam

Sphinx verwijst naar de mythologische figuur met leeuwenlijf en mensenhoofd. Dat willen wij zijn: veelvormig en niet onder één noemer te vangen. De naam Sphinx verbindt het industriële verleden van Maastricht met actuele kwesties die er spelen.

Debatcentrum Sphinx – het logo

Het logo* van Debatcentrum Sphinx heeft vier gedaantes en toont de veelzijdigheid van het Debatcentrum. Debatcentrum Sphinx behandelt steeds verschillende thema’s, op een andere plek met nieuwe ontmoetingen. Daarom zijn er vier versies van ons logo. De rode S markeert het begin van de naam. De vijf letters van het woord dansen rondom het centrum X. Zo is het logo de essentie van de identiteit van Sphinx: open, veranderlijk, veelvormig, maar met een vaste kern: een goed inhoudelijk debat.

*Het logo is ontworpen en aan Debatcentrum Sphinx cadeau gedaan door ontwerpbureau Zuiderlicht, dat er in 2011 de Red Dot Award mee won.

Meer weten m.b.t. de communicatie en pr? Neem dan contact op met Claudia Schuwirth via Communicatie@debatcentrumsphinx.nl